presedintele-traian-basescu-participa-duminica-dupa-amiaza-la-festivalul-de-la-jina-36059-600x450Traian Băsescu a urcat pe scenă la festivalul “Sus pe muntele din Jina”, ce a avut loc duminică, 28 iulie, în judeţul Sibiu şi a transmis câteva gânduri oamenilor prezenţi la sărbătoare. Acesta şi-a început discursul spunând că a venit la Jina pentru că “marea nu pleacă de acolo” şi ca să le ureze localnicilor “sănătate şi bucurie”, fiind aplaudat şi primit cu bucurie de localnicii prezenţi la festival. “Am venit cu o bucurie şi un regret, iniţial. Regretul era că îmi terminam al doilea mandat şi, ca preşedinte, nu ajunsesem la unul din cele mai mari festivaluri, la Jina. Am văzut cum arătau satele şi asta înseamnă că singurul lucru de care aveţi nevoie este pace, înţelegere. Cineva spunea să facă Guvernul, Parlamentul şi i-am spus să nu facă pentru că s-ar putea să strice ce munciţi aici de atâtea generaţii”, a spus Băsescu la Jina. Preşedintele Traian Băsescu, împreună cu soţia sa, Maria Băsescu, şi-a început vizita la Jina în jurul orei 13.30. În timpul petrecut în mijlocul oamenilor, acesta a discutat cu mai multe persoane, s-a pozat şi chiar a primit de la un localnic o pălărie specifică ciobanilor. Băsescu a fost foarte bine primit de oameni, numit “domnul meu” sau “numărul 1”. Un localnic în vârstă i-a spus preşedintelui că nu credea că îl va vedea şi în realitate, nu doar la televizor. “N-am crezut, în viaţa mea, că ajung să dau mâna cu dvs. V-am văzut de atâtea ori la televizor, dar nu am crezut că vă văd în viaţa asta”, a spus bărbatul. De asemenea, preşedintele Traian Băsescu a declarat, la Jina, răspunzând la o întrebare a unui jurnalist, dacă va veni la Sibiu să primească titlul de onoare acordat în 2007, că vrea să ajungă la Sibiu până la finalul mandatului pentru a-l primi. Consiliul Local Sibiu a acordat, în 2007, titlul de cetăţean de onoare al Sibiului lui Traian Băsescu pentru implicarea în programul Sibiu – Capitală Culturală Europeană 2007, însă Băsescu nu s-a prezentat să îl ridice, până în prezent. De asemenea, acesta a declarat că va mai reveni la Jina şi după finalizarea mandatului. “Am venit cu drag şi voi reveni cu drag la Jina şi când n-o să mai fiu preşedinte”, a spus Băsescu. Preşedintele şi soţia sa au fost primiţi cu bucate tradiţionale. Şeful statului şi-a încheiat vizita în judeţul Sibiu în jurul orei 15:30. “E o sărbătoare frumoasă, tradiţională, se adună oameni din toată zona şi alte judeţe, o tradiţie de 43 de ani a acestui festival. Este adevărat că n-a rămas numai un festival de foclor, el s-a şi comercializat. Uitaţi-vă ce marfă e la vânzare. Poate în anii următori se va consolida din nou acea imagine de festival al tradiției oieritului din regiune, dar muzica populară este excelentă, portul frumos, oamenii sănătoși și dincolo de festival, m-a impresionat zona. Am trecut pe deasupra satelor din regiune și se vede că oamenii aici muncesc, că nu au fost colectivizați”, a spus Băsescu înainte de plecare. De asemenea, şeful statului a spus că i-ar plăcea ca pe viitor să aibă o livadă şi mai multe sere, însă nu să crească animale pentru că “creşterea animalelor, a oilor, ne-am obişnuit să spunem ca e a ciobanilor, care nu au carte. E o meserie care se învaţă la locul de muncă şi prin tradiţie. Unul ca mine nu ar putea să aibă o fermă de oi, însă cred că mi-ar place o fermă cu o livadă şi o seră, nu animale, sunt o ştiinţă, nu te poţi apuca la 61 de ani”, a spus Băsescu la Jina. Festivalul “Sus pe muntele din Jina” are loc anual în judeţul Sibiu şi reuneşte oieri din mai multe judeţe ale ţării. Pentru acest an, sărbătoarea va fi marcată printr-o paradă a portului popular şi un program artistic. Sunt prezente formaţii artistice din judeţele Alba, Argeş, Hunedoara, Gorj, Vâlcea şi, bineînţeles, Sibiu.