Această prezentare necesită JavaScript.

Ca jurnalist cu o experienţă de peste două decenii în mass-media, ştiu mai bine ca oricine că, nu poate fi obţinut un produs specific, care să încânte opinia publică, fără ca o redacţie să dispună de aparatură sofisticată şi ultraperformantă. Dar cum în ultima vreme criza a redus drastic bugetele redacţiilor şi, pe cale de consecinţă investiţiile în branşă, ceea ce mai ies în prezent pe piaţă sunt, cu toată îngăduinţa, doar nişte produse jalnice atât din punct de vedere editorial cât şi grafic. Evident, ca om de presă mi-am dorit dintotdeauna să realizez o revistă care să-i lase mască pe toţi cititorii. În primul rând prin imaginile profesioniste realizate cu o aparatură profesională. Fotografiile sunt primele “detalii” dintr-un articol care rămân întipărite adânc pe retina şi mai apoi în memoria cititorului. Tocmai pentru astfel de profesionişti a fost construite de către concernul ASUS monitoarele din seria P-IPS ProArt. Nu e vorba de IPS – Înalt Prea Sfinţitul ci de…Înalt Prea Strălucitul. Adică, deşi pare un joc de cuvinte sau o figură de stil, totul nu e decât realitate ’’palpabilă”. Pentru că panourile în speţă, cu care sunt echipate monitoarele modelelor PA246Q şi PA236Q sunt capabile de foarte multă “strălucire”, putând reda peste 1, 07 miliarde de culori, respectiv un spectru cu 30 % mai larg decât în cazul panourilor LCD standard. Pentru profani, cele două modele de monitoare de la ASUS par desuete, chiar depăşite, având în vedere greutatea dar şi designul (piciorul masiv) . Lucrurile nu stau însă deloc aşa ! Chiar dacă există o concurenţă acerbă în rândul producătorilor de gen pentru realizarea de portabile şi accesorii extrem de subţiri, în cazul monitoarelor acest lucru nu este benefic. Din cauza remodelărilor succesive a fost necesară utilizarea unor matrice TN cu un timp de răspuns excelent (2 ms) dar care privează ochiul de precizia culorilor şi de confort (din cauza unghiurilor de vizibilitate înguste). De asemenea greutatea modelului PA246Q (peste 7 kg.) ca şi piciorul aparent “bădăran” al monitorului au rolul de a asigura stabilitate, căci ecranul poate fi rotit în orice direcţie. E vorba de un reglaj pe înălţime, înclinare faţă/spate, pivotare cu 60 de grade şi de “transformarea” ecranului din modul landscape în modul portret. În plus, monitorul este “acoperit” total din punct de vedere al conectivităţii (VGA, DVI, HDMI şi DisplayPort), fotereporterii – spre exemplu – care au nevoie de acces rapid la pozele de pe card dispunând şi de un cititor de carduri. De asemenea, un alt mare avantaj – tot pentru respectiva categorie profesională – îl reprezintă capacitatea monitorului de a afişa pe ecran marginile unei pagini A4 astfel încât utilizatorul să-şi verifice încadrarea în pagină, fără a fi nevoie de printare. Posibilitatea ajustării individuale a şase culori de bază reprezintă un alt atu incontestabil, mai ales în situaţii impuse de editările şi procesările de reclame publicitare pretenţioase pentru branduri prestigioase.
Articolul a fost scris pentru cea de-a 25-a etapă a concursului SuperBlog.

Anunțuri