Din titlul de mai sus, voit sprinţar, reiese în mod explicit cerinţa pentru cea de-a XX-a probă a concursului SuperBlog, propusă de Oktal. Aşadar, am un spa în cunoscuta staţiune balneo-climaterică Bazna (din nordul judeţului Sibiu) – situaţie ipotetică, însă perfect plauzibilă – şi vreau să-mi amortizez repede investiţia de 100.000 de euro. Este dotată corespunzător, cu jacuzzi, saună, piscină şi sală de fitness (având construit chiar şi un site dedicat, cu cont pe facebook) însă problema e că nu am găsit şi o metodă eficientă de promovare a afacerii, cu rezultate imediate şi cu costuri minime. Evident, mi s-a spus nu o dată că ’’unde merge mia, merge şi suta’’. Cu alte cuvinte, doar apelând la publicitatea clasică prin intermediul mass-media (radio, TV, ziare) – descurajantă însă din cauza preţurilor – succesul ar fi asigurat. Eu însă am mare încredere în social-media, adică în blogurile ce proliferează în progresie geometrică, mai ales că deţin şi eu un astfel de “produs” (asta pe bune!!!) la care au apelat deja mai multe firme. Dacă fasciculele şi spoturile publicitare difuzate în cascadă prin intermediul mijloacelor de informare în masă, ar fi dus aceste costuri la vreo 10.000 de lei, eu sunt convins că rezultatele vor fi mult mai spectaculoase, investind doar jumătate din suma respectivă. Aşadar, sunt dispus să pun la “bătaie” 5.000 de lei pentru campania de publicitate a spa-ului meu. Bugetul în speţă îl voi împărţi însă în trei: 2.500 de lei va fi alocat pentru un contract încheiat cu Google (programul AdWords) în baza căruia vor fi generate bannere pe toate site-urile din România, deci inclusiv pe blogurile de pe platforma blogspot, ce au activat cont de AdSense. 1.250 de lei îi voi direcţiona către 2parale, care reprezintă cea mai mare reţea de marketing afiliat din România. Anunţul meu va apărea, în special pe blogurile dedicate, dar şi pe cele cu un trafic bun. Dacă în primul caz voi avea controlul asupra numărului de vizite pentru anunţuri, în cel de-al doilea caz am controlul asupra costurilor. Ultimii 1.250 de lei îi voi folosi pentru advertoriale pe blog. Mai întâi de toate voi alege cele mai “traficate” bloguri din judeţul Sibiu, conştient fiind că numărul semnificativ de clienţi vor veni din respectiva zonă. Voi contacta bloggerii din “Top 10” (există câte un Blog Index în comunităţile de bloggeri din municipiile Sibiu şi Mediaş) în vederea scrierii de articole publicitare, pentru sume variind între 50 şi 200 lei. Evident că pot contoriza rezultatele ultimei campaniei, prin numărul de clienţi pe care mi-i va aduce ulterior fiecare blog în parte, în urma accesării site-ului dedicat. Tot pentru bloggerii din judeţul Sibiu voi iniţia şi un concurs pe facebook, care se va derula pe parcursul a două săptămâni. Condiţia necesară şi suficientă de participare va fi aceea de a avea postat, pe întreaga perioadă a concursului (care va consta din răspunsuri la întrebări legate de specificul “produsului”), un banner cu spa-ul din Bazna. Cele mai complete zece răspunsuri vor fi premiate (eventual prin tragere la sorţi) cu vouchere (pentru două persoane şi două câte şedinţe) la spa. În felul acesta voi păstra şi o relaţie bună cu bloggerii, în eventualitatea unei noi colaborări.

