La foarte puţină vreme după expirarea termenului de garanţie, LCD-ul meu a rămas fără “grai”. După ce l-au “consultat” mai mulţi depanatori TV, am ajuns la concluzia că doar înlocuirea procesorului de sunet, printr-o comandă la firma-mamă va putea rezolva problema. De conjunctură, aşadar, am apelat la un artificiu: mi-am montat un TV Tuner pe PC-ul meu nu tocmai performant însă pentru că dispozitivul în speţă transformă semnalele analogice în format digital, imaginea lasă acum foarte mult de dorit. Am ajuns deci să tânjesc după vizionarea unui film care să aibă un sunet şi o imagine curate ca lacrima. Iată motivul pentru care m-aş “orienta” rapid spre un setup ideal de la ASUS, care costă cam cât procesorul în cauză. Pentru că îmi lipseşte atât de mult sunetul dar şi pentru că sunt un mare iubitor de muzică (de la cea clasică până la dance şi pop) aş opta pentru un Xonar Essence One, datorită performanţelor sale care au revoluţionat lumea plăcilor de sunet. Întruchipat de “tigrul Qing”, un simbol chinezesc vechi de patru milenii care reprezintă aspiraţia fiinţei umane către esenţa sunetului, produsul mi-ar rezolva o necesitate de moment (partea romantică a vieţii) cu atât mai mult cu cât dispune de porturi pentru boxe şi căşti, respectiv potenţiometre de volum. Dar, evident că tot mai util mi-ar fi un media player Asus O!Play HD2, primul exemplar cu USB 3.0. Conexiunea directă calculator – televizor nu-mi mai este suficientă, din moment ce nu-mi poate reda filme HD. Dar nu e vorba doar de filme ci şi de alte surse de divertisment (jocuri, fotografii, informaţii conexe). Asus O!Play HD2 e alegerea perfectă întrucât este extrem de simplu de exploatat, fără a fi necesare setări avansate, are porturi plasate frontal şi dispune de o telecomandă care respectă schema clasică de aranjare. Noutatea produsului rezidă din posibilitatea conectării sale la un router, în vederea vizionării (prin tehnologia DLNA) a filmelor de pe alte calculatoare conectate la reţea. Ca şi cinefil mă bucur că Asus O!Play HD2 poate reda cam tot ce mă interesează şi mai ales că nu durează decât 2-3 secunde pentru deschiderea unui film încărcat. Concomitent există posibilitatea accesării conţinutului online al uneia dintre cele cinci opţiuni implicite: bursă, Flickr, Picasa, meteo, radio. În ceea ce priveşte conţinutul multimedia, el poate fi redat de pe mai multe medii: card de memorie, stick USB, reţea (prin DLNA) sau harddisk extern.
Articolul a fost scris pentru cea de-a 19-a etapă a concursului SuperBlog 2011.

