Supărare mare în rândul bloggerilor participanţi la SuperBlog (pentru care “aplic” la cea de-a 18 probă) chiar în ziua în care cel mai exigent dintre sponsorii concursului – AMD – jurizase articolele etapei a XI-a, iar concurenţii se pregăteau să “predea” articolele noii probe intitulată “Platforma Llano”. După afişarea notelor, foarte mulţi participanţi au anunţat că se retrag din competiţie, lucru pe care mi-l propusesem şi eu deunăzi când am “încasat” o notă similară. Însă n-am abdicat!!! Am înţeles de fiecare dată că subiectele n-au fost abordate conform aşteptărilor, aşa că am aşteptat prilejul de face acest lucru la o nouă “strigare”. Şi făcând puţin haz de necaz, spun că nu pot părăsi competiţia pentru că mă aşteaptă laptopul ASUS din seria K pe care deja l-am “acontat” şi care îmi e necesar pentru randering şi editare foto. Are procesor AMD şi mi l-aş dori pe platforma Llano. Dar pentru că, asemenea mie la început, destui se simt “aterizaţi” ca planorul în mirişte, este necesar să aflăm împreună ce reprezintă de fapt această tehnologie Fusion ce integrează GPU în CPU. Arhitectura Llano a fost “servită” publicului cu…linguriţa, în ultimii doi ani, mai întâi prin prezentarea componentelor, respectiv prima generaţie APU (unitate de procesare accelerată) cu lansarea procesorului “Sandy Bridge”, apoi a celor din serie A quad-core cu nume de cod Llano pentru laptopuri mainstream (începând cu 400 de dolari) şi încheind cu arhitectura Llano pentru notebookuri numită “Sabine”, cu APU format din 2 sau 4 nuclee x86 CPU. Chipset-ul pentru această din urmă platformă, Fusion Hub Controller, include suport integrat pentru porturi USB 3.0, conectivitate SATA 6G şi anumite porturi de uz general PCle. Controllerul de memorie DDR3 a trecut prin câteva schimbări, având în vedere că inconvenientul principal, lăţimea de bandă reducea performanţele grafice integrate al procesoarelor existente în telefoanele mobile, notebook-uri şi desktop-uri. Mai trebuie spus că AMD Llano a avut de la bun început trei obiective principale de design pentru această platformă, pe care le-a indeplinit: 1. Briliant HD – care aduce la niveluri incredibile de performanţă gaming-ul, crescând viteza cu până la 179 %; 2. Super computer într-un notebook – ceea ce se traduce prin posibilitatea accelerării oricăror aplicaţii, a inteligenţei artificiale, a editărilor foto şi video. 3. AMD Allday Power – ce conferă noi niveluri de viaţă bateriei pentru piaţa notebook-urilor mainstream, de până la 10 ore în Windows inactiv.